I’m back!

Jeg har været stille længe, men nu er jeg tilbage.

Det danske sommervejr har virkelig ikke været særlig spændende og inspirerende, og derfor stak jeg af fra kolde Danmark til små 45 grader i Tyrkiet.

Jeg har aldrig før været i Tyrkiet, men det er bestemt ikke sidste gang jeg tager dertil. Maden i Tyrkiet er fantastisk og jeg er slet ikke i tvivl om at jeg kunne spise mig vældig tyk i Baklava.

Vi fik enormt lækker mad på alle restauranterne og endda til ingen penge, cirka 150kr pr mand for mad og vin.

På alle menukort kunne man finde flere former for Osmanisk gryde. En helt vild lækker gryderet serveret i glohede lerskåle, med ild under, og endda også i en kylling version.

Jeg har ikke kunne finde nogle opskrifter på nettet der minder om hvad jeg fik serveret, så i aften prøver jeg selv at bikse noget sammen der kunne minde om det. Osmanisk kryderi er tilsyneladende den vigtigste ingrediens og heldigvis fik jeg købt en masse med hjem.

Her er et par billeder fra ferien

This slideshow requires JavaScript.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

