Søndags mad

Ratatouille:

Olivenolie
2 squash
1 håndfuld halverede champignoner
1 aubergine
2 stk peberfrugt
1 glas rødvin
3 fed hvidløg
2 store rødløg
1 stk frisk chili
1 dåse flåede tomater
1 tsk Herbes de Provence

Skær alt i mundrette stykker, hvidløg og chili hakkes dog fint. Put olivenolie, squash, champignoner, aubergine, peberfrugt, rødløg, chili og hvidløg i en tykbundet gryde og rør rundt i ca ti minutter. Tilsæt et glas rødvin og lad det koge ind i et kvaters tid. Hæld tomaterne og krydderi i gryden og skru lidt ned for varmen og lad det stå og passe sig selv en halv times tid.

Denne gang fik jeg et stykke kylling til, men retten kan også sagtens blot spises med lækkert brød.

Jeg har haft Herbes de Provence med hjem fra Frankrig, men det kan også købes herhjemme i de fleste supermarkeder. Har man det ikke lige derhjemme kan man også nøjes med at bruge lidt timian og oregano i retten. Jeg synes dog at lavendelen fra min krydderblanding, gør sig rigtig godt til lige netop denne ret.

Dette indlæg blev udgivet i opskrifter og tagget , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Søndags mad

  1. Troels (Spis mit svin) siger:

    Hm, rødvin til ratatouillien, det lyder som en god idé. Tak for tippet – elsker den ret🙂

Skriv et svar

