Humus til en hel hær

Så blev min humus endelig færdig, og godt smager den! Næste gang vil jeg dog overveje mængden af kikærter, de fylder åbenbart lige det dobbelte efter en nat i blød. Nu har jeg altså lavet humus nok til en hel hær, og det bliver bestemt ikke sidste gang. Opskriften er simpel; sæt kikærterne i blød natten over, kog dem efterfølgende i lidt over en time. Tilsæt krydderi eller en bouillonterning i kogevandet. Skyl kikærterne og put dem i en stor skål. Tilsæt lidt af kogevandet, hvidløg, tahin og citron, blend det hele sammen. Tilsæt ingredienserne til du opnår den smag og konsistens du ønsker. Bum!

20110517-212035.jpg

20110517-212024.jpg

20110517-211920.jpg

Dette indlæg blev udgivet i opskrifter og tagget . Bogmærk permalinket.

2 svar til Humus til en hel hær

  1. Tantepap siger:

    Det der sørme lækkert ud :O)

    Hvilket forhold brugte du af hver ting?

  2. ninnak siger:

    Tak🙂

    Altså lige i den her omgang fik jeg lavet en kæmpe portion jo, men jeg brugte hele posen en hel pose kikærter, ca 3 spsk Tahin, 4-5 fed hvidløg, saften fra en halv citron og en stor kop af kogevandet. Jeg har efterhånden erfaret at med humus er det lettest ikke at følge en opskrift, men at prøve sig frem med mængden. Det er også meget forskelligt hvordan folk foretrækker deres humus, nogen ønsker den rigtig cremet og jeg personligt, kan godt lide den ret grov.

    Jeg har lavet humus siden, og fandt ud af at hakkede mandler i humusen faktisk er ret lækkert. Jeg hakkede en håndfuld mandler groft og blandede dem i, da humusen var færdig. Mandler i humus kan helt klart anbefales🙂

Skriv et svar

