Hjemmelavet humus

Jeg er stor fan af humus, men jeg har aldrig selv prøvet at lave det. I dag besluttede jeg så at nu skulle det være. Jeg har umiddelbart godt styr på hvad en humus består af og jeg har hørt at Tahin er den hemmelige ingrediens. Umiddelbart en god start, hvis jeg da altså vidste hvad det der Tahin er…?! Jeg prøvede lykken hos min lokale grønthandler, og han blev altså lidt af en dagens helt. Jagten på Tahin er umiddelbart en anelse svær, når man ikke aner hvad man leder efter. Efter kort tids søgen fandt jeg dog hurtigt noget hvorpå der stod Tahin. Stolt stod jeg der ved kassen med mine kikærter og Tahin,og dagens helt opfangede hurtigt at jeg havde humus på menuen. Han smågrinte og sagde at han aldrig havde smagt humus med kakao smag… Åbenbart findes der flere slags Tahin og kakao smagen er altså ikke det man bruger til humus. Han fandt dog hurtigt det rette og gav mig en hurtig vejledning til ‘verdens bedste humus’. Nu står kikærterne i blød og i morgen går det løs! Wish me luck!

Og til jer der ikke ved hvordan Tahin ser ud så kig her:

20110516-175258.jpg

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

